niedziela, 20 września 2015

Dwie rzeczy, które musi wiedzieć XL-ka


stabilne buty

 1) Duże babki muszą mieć stabilne buty. W przemijającym właśnie sezonie buty na obcasie są dla nas XL-ek bardzo łaskawe. Panuje moda na mocne obcasy, typu klocki, platformy oraz koturny. Ja w obawie, że długo takich egzemplarzy nie zobaczę, kupuję ile się da (a raczej ile mój portfel wytrzyma).
Dotyczy to szczególnie Dziewczyn z mocnymi udami i łydkami. Te z nas o typie figury jabłka o zgrabnych nogach, mogą sobie pozwolić na większą swobodę i lżejsze fasony. Zmierzam do tego, że delikatne buciki na cienkiej szpilce mogą wyglądać karykaturalnie przy masywnej sylwetce.

Ps. kupując wysokie platformy, zwróćcie uwagę na to jaka jest różnica między położeniem pięty a reszty stopy. Obcas może być na prawdę wysoki, ale w ogóle tego nie poczujecie, jeśli do wysokiego obcasa będzie wysoka platforma pod śródstopiem.




dobry biustonosz

 

2) Najbardziej polecaną marką jest Panache. Jednak, musimy pamiętać, że ta marka ma biustonosze dosyć wysoko wchodzące pod pachę. To może uwierać. Jednak kształt biustu w stanikach tej marki jest zaskakująco idealny. Pamiętam jak ubrałam taki egzemplarz pierwszy raz. To był efekt łał! 

Świetne biustonosze ma również firma Dalia. Ostatnio nawet zaopatrzyłam się w dwa modele, i jestem zadowolona. 


 

Warto udać się do sklepu w którym pomoże nam brafitterka, czyli osoba zajmująca się zawodowo doborem stanika. Taka porada jest w sklepach darmowa, a wizyta dzięki temu przyjemniejsza. Ja gościłam ostatnio w salonie bielizny MIG w Katowicach. Cudownie miła Pani przyniosła mi kilkanaście biustonoszy do wyboru. Za moja zgodą weszła ze mną do przymierzalni, gdy miałam już biustonosz na sobie, i pokazała mi kilka cennych trików dzięki którym mój biust już nigdy nie będzie wyglądał smutno. Z przyjemnością podzielę się z Wami tymi informacjami.

-biustonosz utrzymuje biust na fiszbinach (czyli tych drutach pod biustem) a nie na ramiączkach, jak mi się dotąd wydawało.

-obwód stanika musi być ciasny, by utrzymał biust

-zakładając stanik pamiętajmy zawsze by włożyć dłoń do miseczki od strony pachy i zgarnąć biust do środka. To potrafi zadziałać cuda!

-nie mogąc zdecydować się wybór modelu, kierujmy się przede wszystkim odczuciem wygody

 -dowiedziałam się również, że istnieją na rynku modele staników zmniejszających biust. To na prawdę zaskakujące wrażenie ubrać taki biustonosz!  Działają one na zasadzie przyciskania biustu do ciała. 

Ciekawa jestem Waszych  opinii o dostępnych biustonoszach oraz tego jakie kupujecie buty. Ściskam Was serdecznie.

5 komentarzy:

  1. W moim przypadku tylko i wyłącznie ten model firmy Felina: https://felinapolska.com/pl_PL/p/Biustonosz-Felina-Conturelle-Provence-80505/1251
    Buty wyłącznie na niskim obcasie i miękkiej podeszwie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Stabilne buty to są buty normalne. Bez platformy, na średnim lub niskim, wygodnym obcasie.
    Te tutaj wyglądają, jakby były sponsorowane przez lobby ortopedyczne i podologiczne

    OdpowiedzUsuń
  3. Jako zawodowa Brafiterka mogę polecić do tego jeszcze wspaniałą markę Elomi z rodziny Wacoal ( Freya i Fantasie) bist pięknie zaokrąglony i fiżbiny wcale nie muszą już gryźć ;) Z polskich marek świetnie radzą sobie z pełną piersią marki Alles Lingerie i troszkę tańszy One Lingerie. Zapraszam serdecznie do odwiedzania brafiterek w swoich miastach bo ta wizyta = nie tylko piękny biust, ale i szczuplejsza sylwetka, dłuższa talia i proste plecy. Samo zdrowie i uroda!
    Pozdrawiam Sandra - brafiterka z Wrocławia "Perfekcyjne Dopasowanie"

    OdpowiedzUsuń
  4. jest jeszcze kwestia tęgości buta - jestem kobietą w rozmiarze 50 i kupuję tylko buty o powiększonej tęgości. A tych niestety nie ma na rynku za dużo Clarks, Ara, Jana. ..

    OdpowiedzUsuń
  5. Dodam coś niecoś do tego, co napisała pani brafitterka. Dla dużych biustów i dużych rozmiarów pod biustem poza świetną marką Elomi polecam jeszcze polską Ewę Michalak oraz angielską Sculptresse. Jest to marka produkowana przez wymienioną w notce firmę Panache, tyle że przeznaczona specjalnie dla pań plus size, od 80 pod biustem wzwyż. Nie znaczy to jednak, że wszystkie XLki powinny nosić rozmiary 80+ czy 85+. Dla wielu z nich odpowiednie jest np. 75, 80, a takie oferowane są przez więcej marek, np. Panache, Cleo by Panache, Freya (to marki brytyjskie produkujące naprawdę bardzo duże miseczki, od D wzwyż, do J, a nawet K brytyjskiego). Wiele kobiet jednak nosi zbyt szerokie obwody pod biustem w kombinacji ze zbyt małą miseczką, i stąd niewygoda i brak dobrego podtrzymania biustu. Wizyta u brafitterki jak najbardziej wskazana, ale w braku takowej w okolicy można spokojnie poradzić sobie samodzielnie - mamy internet z mnóstwem sklepów, mamy społeczności, gdzie dziewczyny doradzają rozmiary i polecają sobie dobre modele dla większego biustu (na przykład mój skromny blog ;-).

    OdpowiedzUsuń