sobota, 14 listopada 2015

Co można robić w listopadzie?

Wychodzisz do pracy - ciemno, wracasz z pracy - ciemno. O 20 padasz wypruta na kanapę, włączasz telewizor, a tam szczupłe aktorki z reklamy, mówią Ci jak żyć. KURRWA!  (z przedłużonym "r" jak to mówi taki jeden Pan Stasiu).

Listopadowe krótkie dni potrafią być depresyjne. Podam Ci teraz kilka świetnych sposobów na to jak przetrzymać tę trudną porę.





1. Ułóż swoją playliste na różne okoliczności
Ja planuję zorganizować sobie taką playlistę na poranki, gdy zaczynam pracę trochę później, i jestem sama w domu. Wtedy sprzątam, gotuję. Muzyka podkręci ten "mój" czas. Wieczorem wybiorę pewnie coś lżejszego, co będzie relaksowało wszystkich domowników jednocześnie. Gdzieś w szafie leży stara mini wieża. Czas ją wyciągnąć! Może ktoś w domu gra na gitarze, i mógłby podkręcić wieczór? Dajcie znać, jakie są Wasze niezastąpione hity na chwile w samotności i te spędzane w gronie. 



2. Ćwicz coś
Polecam Wam bloga Poczuj się lepiej  na którym znajdziecie dokładne instrukcje dla początkujących jogę.
Ruch wyzwala pozytywną energię, niweluje stres i napięcia. Przy nadwadze sprawdza się również basen oraz nordic walking. Sport warto dobrać do swojego temperamentu. Zastanów się, czy jesteś osobą energiczną i zrywną - więc polubisz aerobik, czy wolisz w spokoju rzeźbić każdy mięsień po kolei (joga).


3. Idź do kina/ teatru
Może nie uwierzysz, ale w listopadzie odbywają się bardzo ciekawe promocje w różnych kulturalnych miejscach. Wystarczy posprawdzać, popytać znajomych. Wbrew temu, co się wydaje siedzącemu w domu człowiekowi, inni ludzie korzystają z ofert lokalnych teatrów, oper. Gdy się w tym uczestniczy, widać, jak bardzo ludzie spragnieni są kultury. Wystarczy kilka dni, by zabrakło biletów na ciekawe wydarzenie.

Przykładowe niedrogie wydarzenia w Warszawie:
spektakl w och teatrze
centrum Kopernika i weekendowe warsztaty
muzeum Powstania Warszawskiego
koncert Piaska 16 listopada


Śląsk też się nie nudzi:
Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia
Kopalnia Guido udostępniona do zwiedzania
 Świetna gra polegająca na wydostaniu się z tajemniczego pokoju

Poznań:
palmiarnia
zwiedzanie browaru Lecha

Gdańsk
Mistrz stand-up w Polsce 
"Zagraj to jeszcze raz, Sam" z udziałem Kuby Wojewódzkiego


4. Codziennie rób coś nowego
Zainspirowałam się blogiem Style Digger Jego autorka zaproponowała swoim czytelnikom by codziennie uczyli się/robili coś zupełnie nowego. Wzięłam udział w akcji i muszę powiedzieć, że to świetna zabawa! Jednego dnia czytałam o buddyzmie, następnego uczyłam się w 2 sekundowy sposób składać t-shirt, uczyłam się rosyjskiego alfabetu itd. To niesamowicie urozmaica dzień! Sprawia, że szare dni nie uciekają tak szybko! Moje propozycje na jesienne wieczory:

- ugotuj coś zupełnie nowego, czego nigdy nie przyrządzałaś (burrito?  sushi?)
- idź do pracy inną drogą niż zwykle/jedź innym środkiem transportu
- zmień coś w swoim otoczeniu np. przestaw meble w mieszkaniu
-naucz się kilka słów w obcym Ci języku np po holendersku
-opanuj sztukę prasowania męskiej koszuli
-a może kroki cza-cza?


5. Czytaj książki
Osobiście lubię czytać ale robię to dopiero gdy ktoś mi poleci tytuł. Sama nie potrafię zdecydować co będzie ciekawe. Okładki wydają się podobne, a tytuły nie wiele zdradzają. Jeśli macie podobnie to zasugerujcie się listą najbardziej polecanych pozycji w internecie. 
dziewczyna z pociągu 
byłam służącą w arabskich pałacach 
grek zorba
gra o tron


Jestem pewna, że się Wam spodoba i odmieni Waszą codzienność. Dajcie znać jakie aktywności wybraliście :)
 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz