niedziela, 29 listopada 2015

Słodkości na diecie

Żeby było jasne...nic nie zastąpi mi ciągnącej się krówki. Nie będę hipokrytką, twierdzącą, że pokochałam życie bez cukru. Dlatego uznałam, że pomimo diety potrzebuję mieć ZAWSZE w zanadrzu jakieś słodkości. Pozwoli mi to uciszyć dzikie żądze harcujące bezkarnie w mojej głowie. Szczególnie te wieczorne!

Tak więc zaczynamy:

1) Krem czekoladowy (z awokado i banana). Jego zaletą jest i smak, i fakt, że może stać w lodówce 2-3 dni. Przepis kiedyś zobaczyłam u Ewy Chodakowskiej.
Miksujemy ze sobą bardzo dojrzałe awokado i dwa bardzo dojrzałe banany. Dodajemy łyżkę soku z cytryny. Naszym celem jest gładka masa. Wtedy dosypujemy 6 łyżek kakao. Nadal mieszamy. Efekt wow!





2) Suszone owoce, orzechy, gorzka czekolada, łyżeczka miodu.  To możemy kupić i trzymać gdzieś w szafce na czarną godzinę. Najbardziej lubię orzechy nerkowca - są najsłodsze. Zawsze to lepsze niż batonik.

3)Sernik wg diety Dukana. Narzekałam na tę dietę nie raz, ale...akurat sernik polecam. Samo białko i zero cukru, a słodkie!
 200 ml mleka podgrzać i rozpuścić w nim słodzik oraz 5 łyżeczek żelatyny. Ostudzić.
600g serka homogenizowanego z 200ml mleka wymieszać mikserem i dodać wcześniej przygotowane mleko. Przelać do małej tortownicy i wstawić do lodówki aby stężało.
Sernik może mieć nawet galaretkę na wierzchu. W tym celu w 400ml wrzątku zaparzamy mocną herbatę owocową, w której rozpuszczamy żelatynę. Gdy zacznie stygnąć i tężeć, wylać na sernik.




4) Deser z kaszy jaglanej. 
 Kaszę zalewamy woda i gotujemy na małym ogniu aż wchłonie wodę i napęcznieje. Często mieszamy.
Rozmrażamy owoce (na przykład maliny czy borówki, truskawki) i blendujemy je z jogurtem naturalnym. Kaszę możemy również zblendować , będzie bardziej delikatna. Nakładamy do pucharków, polewamy sosem owocowym, dekorujemy owocami.

5) Owocowe smoothie. Jeśli jest jeszcze w miarę wcześnie (nie poleca się jedzenia owoców popołudniu) to śmiało zmiksuj ze sobą kiwi, banana, sok wyciśnięty z jabłek i pomarańczy. Są przepisy w których miksuje się także sałatę albo jarmuż. Jest to na prawdę smaczne, pod warunkiem, że mamy sprzęt, który bardzo nam to rozdrobni. 

6) Budyń waniliowy.


1 żółtko
3/4 szkl. mleka
25 g mąki ziemniaczanej
aromat waniliowy
3 łyżeczki stewii
Przygotowanie:
1/2 szklanki mleka razem z aromatem gotować na małym ogniu. Mąkę, stewie, żółtko i resztę mleka wymieszać dokładnie ze sobą. Dolać do gotującego się mleka i szybko mieszać do momentu aż masa będzie gęsta.


Jeśli macie jakieś fajne, sprawdzone przepisy, dajcie koniecznie znać!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz